Oleje silnikowe Millers Oils Nanodrive

Oleje silnikowe  Motorsport NANODRIVE NT

Nowa (rok 2012) seria olejów silnikowych Motorsport Nanodrive z formułą ‘ultra low friction’ czyli redukujących tarcie. Dostępne w lepkościach: 0w20, 0w30, 5w40, 10w50, 10w60. Seria zostanie zaprezentowana 12 stycznia podczas Autosport International Show w Birmingham.

Produkty będą dostępne w Polsce w połowie lutego 2012. Rozwiązania zwiększające moc i osiągi Nanodrive reprezentuje nową generację olejów silnikowych przeznaczonych do nowoczesnych silników wyczynowych , którym zapewnia zwiększenie mocy.

Dlaczego nanotechnologia? W zamkniętych silnikach spalinowych 15 – 20% energii jest traconych poprzez tarcie wewnętrzne. Dzieje się tak z kilku czynników: lepkości oleju, która ogranicza swobodny przepływ oleju, ale także strat wynikających z tarcia pomiędzy pierścieniami a cylindrami, tarcia na wale korbowym oraz zaworach. Dla porównania: straty powstałe w wyniku tarcia w układzie napędowym oceniane są na około 10%. Oleje o niższej lepkości, które są coraz częściej stosowane, mają szereg właściwości, jednak dominującą ich cechą jest mniejsza ochrona przed zużyciem, chyba, że zostały opracowane przy użyciu najwyższej jakości dodatków “anti-wear” – czyli chroniących przed zużyciem. Dla przykładu: coraz większa popularność systemów start/stop w samochodach seryjnych powoduje, że oleje silnikowe muszą coraz lepiej chronić łożyska. Cząstki nano, mimo małej objętości mają bardzo duże pole powierzchni. W rezultacie wyższy procent atomów może wchodzić w interakcje z innymi materiałami, co prowadzi do wzrostu reaktywności . Dzięki temu, można zaprojektować cząstki nano o konkretnych właściwościach, które idealnie współpracują z większymi cząstkami w tej samej formulacji. (rys. 1)

Rys.1 pokazuje działanie cząstek nano w oleju na nierównej, zawierającej chropowatości powierzchni metalu,w skali mikroskopowej. Gdy dochodzi do kontaktu pomiędzy tymi dwoma powierzchniami, znacznie wzrasta temperatura oraz zużycie metalu, często prowadzi to do awarii mechanicznej. Cząstki nano działają jak miliardy łożysk kulowych, które wypełniają przestrzeń pomiędzy ruchomymi częściami metalowymi, przylegając do wszelkich, nawet mikroskopijnych nierówności. Ich właściwości są często porównywane do…. cebuli, gdyż cząstki nano mają zdolność do złuszczania się pod dużym ciśnieniem, zrzucając zewnętrzną warstwę, która z kolei tworzy na powierzchni metalowej warstwę ochronną – tzw. Tribofilm. Film ten chroni części metalowe zarówno w warunkach statycznych , jak i dynamicznych, a co za tym idzie – redukuje tarcie I zużycie części.

Ogólny efekt jest widoczny na krzywej Stribeck’a (rys.2): obniżenie tarcia w warunkach smarowania granicznego. Film pozostaje nienaruszony nawet po wymianie oleju.

 

Dlaczego Nanodrive ?

– większa trwałość silnia wynikająca z większej odporności na zużycie

– możliwość redukcji rozmiaru i wagi podzespołów silnika – zdolność oleju do przenoszenia większych obciążeń

– możliwość wydłużenia okresów pomiędzy przeglądami/odbudową silnika

Jakie są korzyści z punktu widzenia kierowcy?

– mniejsze tarcie oznacza mniejsze straty mocy (w samym silniku, ale także np. Poprzez układ rozrządu)– co oznacza większą moc na kołach

– więsza trwałość silnika oznacza większą pewność kierowcy

– mniejsze tarcie oznacza redukcję tendencji silnika do przegrzewania się

Jakie są korzyści z punktu inżyniera zespołu rajdowego/wyścigowego?

– większa trwałość silnika oznacza możliwość wydłużenia interwałów olejowych – mniejsza częstotliwość przeglądów silnika

– niższe koszty

Testy na hamowni przeprowadzone przez firmę Zytek ( www.zytekmotorsport.co.uk ) wykazały 1% wzrost mocy w przypadku zastosowania oleju Millers Oils CFS 5w40 NT, w porównaniu do oleju wyczynowego oleju o tej samej lepkości innego producenta. W przypadku rajdowych samochodów typu Mitsubishi Lancer Evo, czy Subaru Impreza moc zwiększa się więc o około 3KM.

Jesteśmy w trakcie przeprowadzania kolejnych testów, wyniki udostępnimy gdy tylko będą dostępne. Prowadzone są testy zarówno w laboratoriach, jak I silnikach wyczynowych. Oleje Nanodrive są już używane w WRC – załoga Martin Prokop / Zdenek Hruza – Ford Fiesta RS WRC. Nowa seria wyróżnia się także opakowaniem, z dużym napisem ‘NANODRIVE’ oraz innym kolorem (pasek) dla każdej z lepkości. Oczywiście oleje NANODRIVE stworzone są na naszej unikalnej, w pełnim syntetycznej bazie olejowej z formułą Triple-ester.

“EXPERTS IN LOW FRICTION TECHNOLOGY”

Rys. 3. Wykres porównawczy – redukcja tarcia.

Powyższy wykres pokazuje porównanie oleju NANODRIVE CFS 10w50 NT z wiodącym olejem innego producenta olejów wyczynowych. Niższy współczynnik tarcia mniejsze straty mocy. Proszę pamiętać, że równocześnie z obniżonym tarciem , zapewniona jest maksymalna ochrona silnika w pełnym zakresie temperatur, za co odpowiada niesamowicie wytrzymały film olejowy chroniący silnik przed zużyciem.

Dostępne produkty:

Millers Oils Nanodrive CFS 0w20 NT

Millers Oils Nanodrive CFS 0w30 NT

Millers Oils Nanodrive CFS 5w40 NT

Millers Oils Nanodrive CFS 10w50 NT

Millers Oils Nanodrive CFS 10w60 NT

www.millersoils.pl

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress